Indie – nowy gracz na rynku domen
Biznes domenowy w Indiach wzrósł o 12 procent w ciągu ostatnich trzech lat. Rosnące zainteresowanie adresami internetowymi oraz gęstość zaludnienia i niewielki stopień nasycenia runku domenowego stwarzają atrakcyjne możliwości inwestowania w indyjskim sektorze domenowym.
W okresie ostatnich trzech lat działalność domenowa w Indiach wzrosła o 12 procent przewyższając średnią światową wynoszącą 8,7 procent, wynika z badań przeprowadzonych przez firmę Zinnov.
Wśród indyjskich małych i średnich przedsiębiorstw (MSP), 79 procent preferuje używać domenę .COM w odróżnieniu od indyjskiej końcówki krajowej .IN, popularyzowanej przez rząd. Rozszerzenie .IN jest używane przez stosunkowo niewielki procent firm — 46 procent, podczas gdy około 25 procent małych i średnich przedsiębiorstw wykorzystuje zarówno .COM jak i .IN w celu prowadzenia swoich stron internetowych, wskazują wyniki analizy.
Główne powody, dla których firmy wolą końcówkę .COM od .IN to prestiż i rozpoznawalność marki na rynku indyjskim oraz globalnym. W związku z postępującym procesem digitalizacji, indyjskie przedsiębiorstwa, zwłaszcza te oferujące usługi na rzecz podmiotów zagranicznych, podjęły wysiłki w celu osiągnięcia profesjonalnych standardów przyjętych na Zachodzie. Korzystanie z własnych adresów e-mail w odróżnieniu od kont oferowanych przez Gmail lub Yahoo sprawia bardziej profesjonalne wrażenie oraz kreuje dopracowany wizerunek firmy. Co więcej, efektywne wykorzystanie domen może pozytywnie wpłynąć na przychody przedsiębiorstwa, wnioskują autorzy badań. Operowanie własną nazwą domeny może również pomóc firmom skuteczniej kontrolować wzrost ich działalności, prowadzenie projektów marketingowych, a także bardziej efektywnie realizować transakcje finansowe.
Liczba nazw domen w Indiach wzrosła z 3,5 mln w 2013 roku do 4,9 mln w czerwcu 2016 roku. Potencjał wzrostu jest ogromny, gdyż tylko 1,1 na 100 internautów posiada zarejestrowany adres internetowy, podczas gdy w USA czynnik ten wynosi wynosi 43,6 procent. Ponadto około 40 procent z 4,9 mln zarejestrowanych domen używane jest w celu tworzenia stron internetowych w odróżnieniu od 10 do 12 procent domen przeznaczonych do wykorzystania w celach profesjonalnych usług emailowych. Strony mobilne stanowią 3-4 proc zarejestrowanych domen, a mniej niż 1 procent służy do przekierowywania do portali społecznościowych oraz platform handlowych, pokazują wyniki sondażu.
Ogólnie rejestracja nazwy domen w różnych regionach Indii wygląda następująco: na południu Indii zarejestrowanych jest 33 procent nazw domen, na północy około 31 procent, Indie zachodnie stanowią 29 procent, a wschodnie tylko 7 procent. Biorąc powyższe pod uwagę, można wnioskować, że jeśli przemysł domenowy będzie w Indiach wzrastał, kraj ten może wkrótce stać się wartościowym graczem na rynku.
Jeśli chcesz zaistnieć lub zwiększyć swoją obecność w internecie w Indiach, zarejestruj adres internetowy w końcówce .COM lub .IN. Możesz skorzystać z naszej wyszukiwarki, by sprawdzić czy nazwa, której szukasz jest dostępna do rejestracji.
Jeśli potrzebujesz pomocy, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi na support@europeid.com.